czwartek, 6 kwietnia 2017

Polędwiczki pod porową pierzynką


Pisząc post o czerpaniu pomysłów sama byłam na etapie pewnej monotonii i szukałam nowych inspiracji . W przeciwieństwie do domowników nie jestem specjalnym fanem mięsa, ale postanowiłam się przemóc i  spróbować czegoś nowego. Długo ze sobą walczyłam, aż w końcu w mojej kuchni pojawiły się polędwiczki w towarzystwie pora. Był to strzał w dziesiątkę i ten strzał pewnie nie raz jeszcze u mnie zagości.

Składniki
  • Polędwiczki wieprzowe
  • 1 duży por
  • Masło
  • Sól, pieprz
  • Trochę tymianku
  • 200 ml śmietany kremówki 30%
  • Pomidory koktajlowe jako dodatek


Gdyż nie miałam wcześniej do czynienia z tym rodzajem mięsa najpierw zaczerpnęłam wiedzy u mojej mamy na temat jego obróbki. Polędwiczki pokroiłam w plastry i palcami lekko rozklepałam. Byłam bardzo zdziwiona gdy mięso bez problemu formowało się według mojego życzenia. Następnie przyprawiłam solą i pieprzem. Gdy mięso znalazło się już na patelni umyłam i pokroiłam por w plasterki. Na osobnej patelni roztopiłam trochę masła i dosłownie na moment wrzuciłam por, aby tylko się zarumienił. Zalałam całość śmietaną i nadal smażyłam. Na koniec dodałam tymianku. Niestety ja dałam go zbyt duży, więc tutaj uwaga lepiej mniej niż więcej J
Polędwiczki podałam z ziemniakami i polałam moim sosem. Dodałam jeszcze lekko podsmażone pomidorki koktajlowe jako dodatek.






Życzę smacznego J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz