czwartek, 25 maja 2017

Indyk ze szparagami w dwóch formach


Tym razem nowością w mojej kuchni były szparagi, które przygotowywałam po raz pierwszy. Właściwie nie wiem dlaczego wcześniej nie podawałam ich do moich dań, ale od teraz na pewno się to zmieni.

Dzisiaj mam tak naprawdę propozycję dwóch dniach. Pierwszy obiad nie do końca mi spasował, dlatego na drugi dzień postanowiłam coś zmienić.

Składniki są tak naprawdę zawarte już w tytule, czyli:
  • piersi z indyka
  • białe szparagi

 Dzień pierwszy

Piersi z indyka podzieliłam na mniejsze kawałki i standardowo przyprawiłam. Szparagi obrałam i umyłam. Następnie razem z mięsem ugotowałam je na parze (do wody dodałam kostkę rosołową). Podałam razem z ziemniakami. Danie było smaczne, ale brakowało trochę wyrazistości.



Dzień drugi

Tutaj potrzebujemy dodatkowych składników, z których powstanie sos musztardowy
  • musztarda
  • trochę bulionu (ja użyłam trochę wody z kostką, na której gotowałam szparagi)
  • mąka
  • trochę masła

Drugiego dnia zrezygnowałam z gotowanie piersi na parze. W zamian podsmażyłam je z każdej strony na złoty kolor, zalałam wodą i poddusiłam do miękkości. Szparagi jak dzień wcześniej ugotowałam na parze. Teraz czas na sos musztardowy, który miał wzbogacić smak szparagów. Na patelni rozpuściłam trochę masła, dodałam mąki robiąc zasmażkę. Kolejnym krokiem jest dodanie musztardy i bulionu. Wszystko standardowo robiłam na oko, smakując sos na bieżąco.



Zdecydowanie druga opcja była dużo smaczniejsza J



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz