środa, 31 maja 2017

Tarta z warzywami



Przepisów na tarte jest naprawdę dużo, a mi akurat ciasto za każdym razem wychodzi inaczej. Po kilku próbach w końcu najlepszy dla mnie okazał się przepis z blog’u Magdy skutecznie.tv. Moją tarte przygotowałam z warzywami i zapiekanym sosem czosnkowo-musztardowym.

Składniki na tarte
250 g maki pszennej
125g masła
łyżeczka soli
¼ szklanki wody
1 łyżka oleju.

Zaczynamy oczywiście od przygotowanie tarty. Masło kroimy w kostkę. Do miski wsypujemy mąkę, sól i kostki masła. Wszystko siekamy, dolewamy oleju i wody. Szybko wyrabiamy ciasto, aby miało jak najkrótszy kontakt z ciepłymi dłońmi. Następnie formujemy kulę, owijamy folią spożywczą i odkładamy na ok. 30 minut do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy, układamy w tortownicy i nakłuwamy widelcem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C na 15 minut.

Pozostałe składniki
Warzywa na patelnię
Śmietana 12%
Musztarda
Czosnek
Przyprawy

Kiedy nasza tarta pieczę się w piekarniku podsmażamy warzywa na patelni, lekko doprawiając. Śmietanę mieszamy z paroma łyżkami musztardy. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy.

Po 15 minutach wyciągamy naszą tarte z piekarnika. Na górę układamy podsmażone warzywa i polewamy całość sosem. Tarta ląduje znowu w piekarniku na około 7-10 minut. Czas pieczenia należy kontrolować, aby nie przypalić ciasta.




1 komentarz:

Dziękuję za Twój ślad :-) Jest mi niezmiernie miło :-)