wtorek, 22 sierpnia 2017

3 smaki kurczaka



Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić moje trzy sposoby na lekkie urozmaicenie dań z drobiu. Przedstawione przeze mnie marynaty nadają się zarówno do piersi z kurczaka, jak i innych części np. udek. Mięso najlepiej zamoczyć dzień wcześniej, ale dobrze smakuje również odstawione na dwie godziny do lodówki. Później przyrządzamy wg upodobań smażymy lub pieczemy.


Zioła w cytrynie
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1,5 łyżeczki ziół prowansalskich
  • szczypta curry
  • szczypta pieprzu
  • szczypta papryki słodkiej
  • 2 łyżki oliwy
  • ewentualnie ząbek czosnku

Wszystko oczywiście mieszamy i naszą marynatą smarujemy mięso.

Jogurt z posmakiem papryki
  • duży jogurt naturalny
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • sól
  • 2 łyżeczki papryki słodkiej
  • 1-2 łyżeczki papryki ostrej (w zależności od naszej tolerancji ostrości)

Jak poprzednio mieszamy i obtaczamy mięso.

Miodowo-musztardowo

Ten przepis znacie z mojego wcześniejszego wpisu o udkach miodowo-musztardowych. Tutaj podam konkretne proporcje, do których już rzadko się stosuje. W tym wypadku wszystko biorę na moje kubki smakowe.
  • 2 łyżeczki musztardy delikatesowej
  • 1 łyżeczka musztardy ostrej
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka ketchupu
  • sól 

Proporcje możemy zmieniać, a najlepiej wypracować własne. Oczywiście dostosowujemy też do ilości mięsa, które będziemy przygotowywać.





1 komentarz:

Dziękuję za Twój ślad :-) Jest mi niezmiernie miło :-)