sobota, 26 sierpnia 2017

Ciasto z pianką i owocami


Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować naprawdę mega prosty i szybki przepis na ciasto z dowolnymi owocami sezonowymi.

Przepisów na słodkości jest u mnie bardzo mało, ponieważ dopiero jakiś czas temu zaczęłam moją przygodę z pieczeniem. Za jakiś czas na pewno pojawi się osobny wpis o tym jak zaczęłam piec i właściwie dlaczego musiałam się do tego przekonać.

Składniki
  • 1 kostka margaryny
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 3 szklanki mąki
  • dowolny kisiel
  • dowolne owoce


Zaczynamy od rozdzielenia żółtka od białek. Żółtka miksujemy z margaryną i cukrem na gładką masę. Następnie dodajemy przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia i mieszamy. Małą garstkę powstałeś masy odkładamy do zamrażalki – będzie z niej coś w rodzaju kruszonki.

Z białek ubijamy pianę i dodajemy szklankę cukru. Wsypujemy kisiel i mieszamy.





Spód blachy wykładamy ciastem. Następnie układamy dowolne owoce (u mnie były to śliwki) oraz ubitą pianę. Wyciągamy naszą garstkę ciasta z zamrażalki, którą trzemy na tarce o grubych oczkach i posypujemy górę ciasta. 



Pieczemy w 180°C ok. 50 minut. 

Smacznego :-)

2 komentarze:

  1. Ciasto pychota,wyszło idealne, miało być na jutro, ale większa część blachy już rozdzielona:)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń